26 lut 2023 - 26 lut 2023
Od 9.00 do 17.00
Poznań
10 h dydaktycznych
- Cele i pojęcia wczesnej interwencji
- Czynniki warunkujące prawidłowy rozwój dziecka od poczęcia:
- czynniki endo- i egzogenne; istota wywiadu
- rozwój odruchowych reakcji oralnych (PNR) w okresie prenatalnym
- Warunki okołoporodowe:
- poród: norma i patologia
- metody diagnostyczne noworodka
- Badanie oralnych warunków anatomicznych noworodka i niemowlęcia
- Diagnoza PNR: norma i patologia, momenty strategiczne – propozycja własna
- Znaczenie mechanizmów kompensacyjnych w odruchowych reakcjach oralnych na podst. własnych badań własnych
- Omówienie innych metod diagnostycznych, adekwatnych do oceny rozwoju mowy dziecka:
- zasady badania mowy wczesnodziecięcej i dg wieku rozumienia mowy wg Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej wg. T. Hellbruge i Lajosi
- Rozwój mowy od urodzenia do 12 m. ż. :
- dojrzewanie odruchów istotnych dla rozwoju mowy
- formy aktywności prewerbalnej
- rozwój fonacji pozytywnej
- karmienie naturalne i zasady karmienia terapeutycznego
- kalendarz funkcji pokarmowych
- Wczesna stymulacja sfery oralnej u noworodków i niemowląt w przypadku zaburzeń oralnych- propozycja własna (omówienie materiałów filmowych, formułowanie pisemnej diagnozy oraz programów terapii).